Drogeria Ewa

O mnie

Moje zdjęcie
Alicja Górska
Założyłam tego bloga z powodu miłości.
Zastawiłam półki kucharskimi książkami, a od wpatrywania w programy kulinarne zaczerwieniły mi się oczy. Katowałam rodzinę i znajomych paplaniną o cudowności sztuki kulinarnej, o nowych przepisach, o smakach i niezwykłych produktach. 
Taką poznacie mnie też Wy. Trochę niepoukładaną, trochę spragnioną czynienia rzeczy wielkich, trochę chaotyczną, wiecznie zabieganą.
Kocham improwizację. Fuzję smaków i zapachów. Czarowanie w kuchni.
Kontakt przez formularz lub na adres e-mailowy: alicja0gorska@gmail.com
Wyświetl mój pełny profil

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl

Blog Archive

Łódzkie bloguje

poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Obecne upały są wyjątkowo wyczerpujące. Niestety (albo i "stety"), ogórkom w maminym ogródku nie przeszkadzają. Wszystkich zjeść się na kanapce nie da, ale przecież nie tylko z taką myślą zostały posiane. Ten przepis podesłała mi właśnie właścicielka ogórkowego ogrodu, a więc moja mama, którą z tego miejsca serdecznie pozdrawiam i obiecuję niedługo znowu nawiedzić dom rodzinny ;)

SAŁATKA Z OGÓRKÓW Z PAPRYKĄ, CEBULĄ, CZOSNKIEM I NATKĄ PIETRUSZKI
W ZALEWIE OCTOWEJ Z GOŹDZIKAMI


Składniki warzywne:
- 4 kilogramy ogórków
- 1 kilogram papryki (różne kolory)
- 0,5 kilograma cebuli
- 0,5 kilograma marchwi
- pęczek natki pietruszki
- 1 główka czosnku
- 1 łyżka soli 

Przygotowanie warzyw:
Ogórki kroimy w talarki, ale ich nie obieramy - tak samo kroimy cebulę oraz czosnek. Z papryki robimy paseczki i dzielimy na trzy lub cztery kawałki w poprzek. Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce. Pietruszkę siekamy. Całość mieszamy, zasypujemy łyżką soli i odstawiamy na godzinę. 

Składniki na zalewę:
- 2 szklanki octu
- 6 szklanek wody
- 2 szklanki cukru
- 4 łyżki soli
- 10 goździków
- ziele angielskie
- liść laurowy
- olej lub oliwa z oliwek

Przygotowanie zalewy:
Mieszamy razem wszystkie z podanych składników - możemy je zagotować, co przyspieszy proces rozpuszczania, albo po prostu wymieszać, odstawić na chwilę i raz jeszcze wymieszać. Do wygotowanych słoików wkładamy warzywa i całość uzupełniamy zalewą. Dodatkowo na wierzch każdej mieszanki wylewamy łyżkę oleju bądź oliwy. Pasteryzujemy przez jakieś 20 minut. Voila! ;)

Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

3 komentarze:

  1. A czy zalewy napierw nie gotujemy z pominięciem oliwy. Tak dla rozpuszczenia cukru, soli i wymieszania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można oczywiście, bo to przyspiesza cały proces rozpuszczania, jednak ten sam efekt uzyskamy przez dłuższe mieszanie składników zalewy na zimno i jej odstawienie na kilka chwil ;) Z reguły dla ułatwienia sprawy zalewy octowe się gotuje :)

      Usuń
  2. W zyciu az tyle OCTU nie uzywalam do ZALEWY !!! Nie robcie sobie krzywdy !!! 1 szklanka na co najmniej 4 l wody plus 3/4 szklanki cukru. Dla takiej ilosci warzyw to wystarczy......

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Drukowanie

Print Friendly and PDF

Po kliknięciu na powyższy przycisk pojawi się centralna część bloga (przepisy). Za pomocą prostego mechanizmu "klikania na krzyżyki" można usunąć niepotrzebne w wydruku informacje :)

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź