Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl

Blog Archive

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

piątek, 23 sierpnia 2013

Ojeju, jak ja lubię konfitury. Lubię je z naleśnikami, lubię z omletami, lubię na świeżutkim chlebku lub bułeczce, lubię w domowym jogurcie. Każdego roku przetwarzam mnóstwo owoców. Część przetworów zjadam ja i moja najbliższa rodzina, część wręczana jest w prezencie dalszym krewnym i przyjaciołom - ot, taki miły prezent.
Ta konfitura wzięła się z zapomnianych owoców i pierwszych brzoskwiniowych spadów. W lodówce ukryło się opakowanie borówek, trochę jagód zebranych podczas ostatniej leśnej wyprawy, a dwie brzoskwinie uśmiechały się smętnie - malutkie i na wpół niedojrzałe. Podarowałam więc im wszystkim drugie życie ;)
Konfitura jest słodka, jak to konfitura, ale łagodzi to nieco likier pomarańczowy Cointreau. Myślę, że podpasuje nie tylko łasuchom, ale i tym, którzy na co dzień cukru nie spożywają ;)

KONFITURA Z BORÓWEK AMERYKAŃSKICH, JAGÓD I BRZOSKWIŃ Z LIKIEREM POMARAŃCZOWYM


Składniki:
- 300 gram borówek amerykańskich
- 100 gram jagód
- 100 gram brzoskwiń (obranych i bez pestki)
- 100 gram cukru
- 50 mililitrów likieru pomarańczowego Cointreau
- pół paczki cukru wanilinowego

Przygotowanie:

Mieszamy razem borówki, jagody i pokrojone w kostkę brzoskwinie. Owoce zasypujemy cukrem i zostawiamy przynajmniej na 1 godzinę. Po tym czasie stawiamy na dużym ogniu. Gdy owoce puszczą sok dolewamy likier i wsypujemy cukier waniliowy. Całość gotujemy na małym ogniu przez około 1 godzinę - od czasu gotowania zależna jest gęstość konfitury. Należy pamiętać, że po ostudzeniu będzie ona znacznie bardziej gęsta niż to obserwujemy podczas gotowania. Gorącą konfiturę przelewamy do słoiczków, które po zakręceniu ustawiamy dnem do dołu. Voila! ;)


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź