Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl

Blog Archive

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

czwartek, 8 sierpnia 2013

Kocham szpinak, ale tylko wtedy, jeżeli jest dobrze przyrządzony, a niestety zdarzyło mi się kilka razy jeść zieloną breję bez smaku (nie dziwię się, że niektórym nie udało się poznać pozytywnych aspektów tej rośliny). Najczęściej jadam go w tarcie, na którą przepis na pewno pojawi się w swoim czasie. Niemniej, jeżeli na przygotowanie quiche nie ma czasu, powstaje coś takiego ;)

SZPINAK Z TWAROGIEM, CZOSNKIEM I PARMEZANEM


Składniki:
- 0,5 kilograma mrożonego szpinaku
- 250 gram twarogu
- 2 jajka
- 4 ząbki czosnku
- mleko
- parmezan
- oliwa lub masło (najlepiej klarowane)
- sól
- pieprz

Przygotowanie:
Szpinak rozmrażamy i pozbawiamy nadmiernej ilości wody. Wrzucamy na rozgrzaną patelnię z oliwą lub masłem. Dodajemy sól, pieprz i wyciśnięty przez praskę czosnek. 
Do miseczki rozkruszamy twaróg. W szklance lokujemy dwa jajka (ja posiadam tak zwaną "szklankę odmierzankę", która służy mi przy wszystkich przepisach - standardową, taką, w której mój dziadek pił herbatę, coś takiego) i dopełniamy ją do połowy mlekiem. Mieszamy całość trzepaczką, dodajemy sól, mieszamy raz jeszcze i przelewamy płyn do twarogu. Ponownie mieszamy i zawartość miski dodajemy do szpinaku na patelni. Podgrzewamy do ścięcia jajek. Przekładamy do kokilek i posypujemy parmezanem. Całość jest od razu gotowa do spożycia, jeżeli jednak wolimy szpinak na zimno, to gdy się ochłodzi - stężeje, możemy wtedy wyjąć go z kokilek. Voila! ;)

3 komentarze:

  1. Ciekawa propoyzcja...szpinak i twaróg zapowiada się smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda i a smak, po prosu niebo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj to był mój obiad. Miałam mniej szpinaku więc jajko dałam jedno i nie posypałam parmezanem. Mimo to potrawa była smaczna i sycąca.

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź