Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl

Blog Archive

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

niedziela, 11 sierpnia 2013

Bardzo lubię takie urocze wypieki - babeczki, tarteletki, muffinki, to coś dla mnie. Lubię także, gdy cechuje je jakiś zdecydowany smak, forma oraz konsystencja. Te, zdecydowania pasują do moich wymagań ;)
Babeczki są jakby zbudowane z idealnie stopniujących pod względem konsystencji elementów - kruche ciasto, delikatna masa sernika, puszysta bita śmietana i rozpływające się w ustach czekoladowe wiórki.

BABECZKI Z CZEKOLADOWYM SERNIKIEM I BITĄ ŚMIETANĄ


Składniki na ciasto:
- 175 gram mąki
- 85 gram masła
- 1 łyżka cukru
- około 1 łyżki wody

Przygotowanie ciasta:
Przesiewamy do miski mąkę i wrzucamy do niej pokrojone w kostkę masło. Ucieramy całość palcami aż powstanie coś na kształt zacierki. Wtedy dodajemy cukier i mieszamy. Następnie całość uzupełniamy taką ilością wody, by ciasto było miękkie. Formujemy z niego kulę, owijamy folią i zamykamy w lodówce na 15 minut. Po tym czasie wypełniamy ciastem foremki. 

Składniki na sernik:
- 100 gram pełnotłustego twarogu
- 2 łyżki cukru
- 1 rozkłócone jajko
- 50 gram gorzkiej czekolady

Przygotowanie sernika:
Twaróg ucieramy z cukrem na puszystą masę, potem dodajemy rozkłócone jajko i dalej ucieramy. Jako ostatnią lokujemy w misce czekoladę, rozpuszczoną w kąpieli wodnej. Taką masą wypełniamy foremki z ciastem. Całość pieczemy w temperaturze 190 stopni przez 15 minut. Zostawiamy do całkowitego ochłodzenia. 

Składniki na wierzch:
- 100 mililitrów śmietanki 30%
- gorzka czekolada starta na tarce

Przygotowanie wierzchu:
Śmietankę ubijamy (możemy dodać odrobinę śmietan fixu lub żelatyny, jeżeli chcemy, żeby w późniejszym czasie babeczki zachowały swój kształt na świeżym powietrzu) i przekładamy do woreczka do dekorowania z nakładką w kształcie gwiazdki. Na wierzchu każdej babeczki wyciskamy rozetkę. Przybieramy wiórkami czekolady. Voila!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam sernik, a Twoje babeczki mnie zaintrygowały bo to takie jego inne wydanie. Podobają mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjnie wyglądają :)
    Zapraszam do mnie na muffinki z borówkami ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto wspomnieć, że ten przepis pochodzi z książki "Czekolada. Łatwe i przepyszne przepisy krok po kroku."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, niemniej ja takiej książki nie posiadam i z pewnością z niej nie korzystałam. Trudno mi teraz powiedzieć skąd mam ten przepis - może od znajomych, może zapisałam dawno na jakiejś kartce bez źródła. Zawsze staram się w miarę możliwości dodawać odnośnik ;)

      Usuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź